Sunday, April 25, 2010

Bird Park, KL

Photo Improvement Outing, 25 April 2010.

Ini adalah first outing event yang aku join. Dan ini juga first time aku masuk bird park ni. Event ni dianjurkan oleh Abg Adhadi. Beliau merupakan seorang pro photographer. Juga, mempunyai kedai kamera yang teletak di Giant Hypermarkets, Putra Height, Subang Jaya. Ramai juga photographer yang join, tidak kira yang otai dan yang baru-baru nak menceburi cabang seni DSLR ni.

Acara bermula pada pukul 10.00 pagi dan tamat pada 12.30 tengahari. Banyak juga burung-burung dalam taman ni. Ada yang dalam sangkar dan ade yang dibiar lepas macam tu je.. Pada pandangan mata aku, spesis burung yang ade kat sini tak berapa banyak. Lebih kurang sama je. Warna yang berbeza. Ada burung yang dah tua, botak takde bulu.. Ntah dah berapa tahun dorang ni duduk kat dalam sangkar tu... Kesian juga aku tengok.

Em... Kebanyakan pengunjung yang datang ke sini adalah pelancong luar negara. Orang tempatan tak berminat ke nak datang sini ek? ataupun dorang dah penah pergi.. Tak kisahlah..

Ini adalah beberapa gambar yang aku shoot masa kat bird park. Gambar selebihnya akan aku upload di facebook sedikit masa lagi..

Semua gambar adalah gambar asli dari kamera aku. Tiada sebarang editing dilakukan.
*D70s + 18-70mm












*Bestnya klu aku ada lens 70-300mm atau lens 50mm, mungkin gambar akan lebih cantik..

No comments:

Post a Comment